tirsdag 26. oktober 2010

Dust

Kjære vaskemann i 5. etasje på skolen,

Jeg skjønner at det er kjedelig å koste etter uhygieniske musikkstudenter. Jeg skjønner godt at det er enda kjedeligere å ta alt støvet du har på kosten og kaste det i søpleposen som sitter på den der vasketrallen du triller rundt med. Herregud, støvdotter fra en hel etasje veier jo kanskje 100 gram eller noe til sammen, og du er ca 150 høy og veier 200 kilo, og da skjønner jeg at den ekstra tiendedels kiloen er for mye å bære på.

Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan du kunne tro at det var en god idé å tømme feiebrettets innhold ut fra den øverste trappen. Da må du jo bare gå ned til bunnen og koste det opp igjen derfra i stedet. Eller nei. Du tenkte kanskje at det kom til å lande på noen, som dermed kunne "frakte" alt støvet ut for deg. Hvis det var det du tenkte funket det.


Hilsen hun som fikk alt støvet ditt i hodet.


PS: Neste gang jeg er på skolen sent på kvelden skal jeg tømme en brusflaske på gulvet. Det burde rekke å bli herlig klissete før du kommer på jobb morgenen etter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar