onsdag 8. september 2010

Min lidenskap.

 Foto: Tommy Bjerke, www.aktivioslo.no

Jeg er litt over gjennomsnittet glad i kaker, for å si det sånn. Jeg drømmer om dem om natten, får vann i munnen når jeg går forbi kafeer (og tro meg, dem er det mange av der jeg bor) og baker dem ganske ofte. Bløtkake, sjokoladekake, marsipankake, ostekake, bringebærmarengsiskake, paier av alle slag, kokoskaken til Silje, gul kake, gulrotkake (som slett ikke er gul), gjærbakst. Årfff. Jeg kommer nesten bare av å tenke på det!

Uansett, på søndag hadde jeg fått den utrolig kjipe jobben å finne byens beste kaker og skrive en artikkel om dem. Nei, så sørgelig. Så jeg dro med meg en venninne og en fotograf, og sammen trålet vi Oslos gater for å finne ting som smakte godt. Nå sitter jeg her og skal skrive denne saken, da. Men det går jo ikke! Jeg får kakeabstinenser! Det er ikke tull engang, jeg tenker så fælt på at jeg vil ha mermermer kaker at jeg klarer ikke å skrive. Får lyst til å løpe opp på kontoret stjele firmakortet og gå bananas på Pascal. Eller Gabels. Eller Kolonihagen. Nei, ikke eller. Og!

Nei, jeg klarer ikke mer. Jeg går og kjøper et kakestykke.

Mistenker forresten at dette er den merkeligste “hei dette er første posten på bloggen min”-innlegget noensinne. Jaja. Sånn kan det gå. 

PS: Broren min vil at jeg skal kjøpe et kakemonsterkostyme. Vet ikke helt om jeg gidder, for jeg har et kyllingkostyme allerede, og kakerekorden min er 14 kakestykker på en time. Slå den, du.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar